Téma: Reálná životnost stroje – počet motohodi

Autor

Správa

Anonymní - Petr

Členom od: 06. 10. 2002
Príspevkov: 3814

04. marec 2006 12:04:51

Tak mě napadá v souvislosti s pořízením staršího stroje, s jakou reálnou životností lze u zemních strojů počítat? Když to vezmu s analogií auta s dieselovým motorem tak to vydrží dejme tomu třeba 500 000 km. Když to přepočítám třeba na průměrnou rychlost 60 km/h tak to vychází 8333 motohodin. V tom případě stroj třeba s 5000 najetými motohodinami už má přes půl životnosti za sebou.
Omlouvám se jestli jsou moje úvahy blbost, ale teprve se v tomhle oboru začínám orientovat tak prosím o Vaše názory při kolika motohodinách lze stoj ještě považovat ze rozumně práceschopný, aniž bych trávil víc času v dílně než v terénu a aniž by mě za chvíli na náhradních dílech nestál víc než nová mašina.


Anonymní - ondra

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

04. marec 2006 13:14:18

osobně bych stavební stroje srovnával spíše s nákladními auty, které se běžně "dožijí" 2000000 km


Anonymní - Ondřej Hájek, hajek@bagry.cz

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

04. marec 2006 13:52:11

Já bych naopak řekl, že výpočet Petra s použitím 500 000 km odpovídá skutečnosti více. Nicméně je potřeba zmínit jednu věc – životnost stavebního stroje je přímo úměrná času a prostředkům investovaným do jeho pravidelné údržby. Počet motohodin je určitě dobrým vodítkem při výběru stroje, avšak rozhodující je jeho skutečný stav. Ano, pokud má traktorbagr 8000 Mh, můžeme počítat s tím, že je zralý na výměnu. Koupí si ho nadšenec, který dělá menší zakázky a nevadí mu ležet v noci pod strojem v garáži. Musí mít také tolerantní zákazníky, kteří přimhouří oko nad tím, že se mu někdy nepodaří na stavbu přijet. Ten s takovým strojem může vyžít do nějakých 15000 Mh. Ale jak říkám, těžko se to zobecňuje a musí se posuzovat kus od kusu. Navíc jsou zřejmé tendence výrobců snižovat náklady na úkor životnosti – co platí dnes, může být zítra jinak.


Anonymní - Jindřich,pelety@atlas.cz

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

04. marec 2006 15:40:43

Po mé zkušenosti se motohodinám nedá věřit.Upravujou se tachometry u aut,tak proč né u bagrů?


Anonymní -

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

04. marec 2006 15:43:33

Nazdar kolego! Já mám stroj CASE 580 K který má tet 15 000 MTH a funguje jak hodinky! Pracuje na stavbě desetihodinové směny a jeho výkon je stále konkurenceschopný novým strojum.Kolega pracuje s 2 roky starým JCB a stale zlobí ! Je to o náhodě asi


Anonymní -

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

04. marec 2006 19:11:52

Pánové je třeba si také uvědomit jak bylo o stroj postaráno během jeho života,třeba pravidelné výměny náplní filtrů atd.Máme zkušenost např.se strojem CASE plně servisovaný stroj 25800 Mth. a žádný problem.


Anonymní -

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

04. marec 2006 22:16:02

5000 mh při koupi, za podmínek dodržení servisu -OK. 10000 mh na pováženou. 20000mh SMRT.
Výrobci čerpadel udávají životnost 10000mh.


Anonymní -

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

04. marec 2006 22:25:45

Dále jsou na řadě zabijáci strojů -kladiva a frézy.


Anonymní - Petr

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

11. marec 2006 14:29:37

Děkuji všem za odpovědi.


Anonymní - svHelena@seznam.cz

Členem od: 06. 10. 2002
Příspěvků: 3814

11. marec 2006 17:58:23

Největší problém staršího stroje je kabeláž. Sluníčko a mráz udělají ze svazků "větev", která při ohnutí praskne a dráty se obnaží. Závady na starších strojích jsou : kabeláž, kabeláž, kabeláž a elektronika. Agregáty vetšinou bez problému.


Přidat příspěvek k tématu