reklama
Kladivá a pásy Renomag
reklama

Téma: teplota hydraulického oleja

Autor

Správa

Jozef Brhlík

Jozef Brhlík

Členom od: 06. 05. 2010
Príspevkov: 12

12. január 2011 16:56:38

Zdravím Vás chlapci. Mohli by ste mi poradiť, kde by bolo najlepšie dať čidlo,na meranie teploty hydrooleja. Chcem si to nainštalovať, len neviem, kde by to bolo naj. V zime som sa aj vypätkoval a nachal náboje zohriať tak 20 min. ale jazda bola strašne pomalá. Kolko by mala byť teplota, aby to nevadilo hydromotoru? Dakujem Vám za odpovede. S pozdravom Brhlík


e-medved.eu .

Sudy
Členem od: 12. 06. 2010
Příspěvků: 130

12. január 2011 22:03:05

Teploty v hydraulickém systému jsou značně rozdílné. Jiná teplota je v nádrži, jiná na vstupu olejového chladiče, jiná na škrtících nebo regulačních ventilech a úplně jiná např. na hydr. kladivu.
Všeobecně teplota hydraulického oleje v závislosti na hraniční provozní viskozitě je cca 80°C v závislosti na ISO VG / viskozitní třídě / třídě oleje a VI / viskozitního indexu / oleje.
Se zvyšující se teplotou se zrychluje jeho stárnutí - v praxi to znamená zkrácení intervalu výměny oleje.
Co to měření teploty přinese? Odstávku stroje co x hodin za účelem ochlazení ? Stroj nemá ve výbavě měření / kontrolku teploty hydr. oleje?

Profesionální elektrocentrály Medved nejenom pro stavbaře k zapůjčení i prodeji
Výkon až 25kVA


Jozef Brhlík

Jozef Brhlík
Členem od: 06. 05. 2010
Příspěvků: 12

13. január 2011 06:49:34

Dakujem, za vysvetlenie, mne viac menej ide o teplotu v zimnom období, kedy je už možné, pri akej teplote zatažovať systém.,preto tá otázka. kontrolku to má, len na prehriatie. dakujem a majte sa Jozef


Josef Třešňák

Josef Třešňák
Členem od: 09. 11. 2009
Příspěvků: 111

13. január 2011 15:03:51

Některé stroje maji tohle řešeno měřením podtlaku mezi filtrem a čerpadlem.Obecně by se dalo říct že pokud manometr ukazuje více než 0,2-0,3atm tak by se němělo vyjíždět protože čerpadla nemohou nasát olej a začnou kolem hřídele přisávat vzduch.To platí hlavně pro zubová čerpadla.
Taky jsem viděl že někteří výrobci doporučují nevyjíždět dokud olej nemá 40°C.Podle mě je to nesmysl protože bez jízdy se ten olej na 40°C nikdy neohřeje.Kor v zimě.
Já bych to viděl tak.Nastartovat,10 min. počkat a pomalu jet.Nemůže se tomu nic stát.Maximálně se podtlakem zbortí filtr happy


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

14. január 2011 07:45:50

Zdravím...........pokud chcete mít opravdu přehled o tom, jaká je průměrná teplota hydraulického oleje, dejte čidlo do hydraulické nádrže. Odtud se olej nasává do čerpadel a tam příliš viskózní olej může nadělat nejvíc neplechy - za určitých okolností může mít čerpadlo problémy s nasátím oleje a pak může (v lepším případě) dojít k zavzdušnění systému přes netěsnosti na sacím potrubí, nebo v horším případě ke kavitaci a poškození čerpadla. Ona ta teplota +40°C, kterou výrobci strojů doporučují, má něco do sebe, ale faktem je, že pouhým cvrlikáním stroje na volnoběh této teploty nedosáhnete. Daleko lepší je zahřívat hyd. olej postupným provozem - z počátku držte motor na nižších otáčkách a výkon stroje zvyšujte postupně až s nárůstem teploty hyd. oleje. V některých aplikacích se pro ryjlechjší náběh provozní teploty oleje přidává do nádrže ohřívač. Nicméně hodně taky záleží na kvalitě oleje, který ve stroji používáte - pokud si koupíte levnější olej ISO VG46, s bodem tekutosti někde kolem -15°C a viskozitním indexem pod 100, tak se vám systém bude zahřívat daleko pomaleji (nehledě na to, jak moc bude trpět hyd. soustava), než když použijete stejný olej ISO VG46, ale s bodem tekutosti -35°C a viskozitním indexem 150-200. S takovým olejem se pak nemusíte bát zatížit hyd. soustavu i při relativně nízkých telotách, tedy daleko dříve.


Jozef Brhlík

Jozef Brhlík
Členem od: 06. 05. 2010
Příspěvků: 12

14. január 2011 08:20:00

Zdravím Vás páni.Tieto odpovede, alebo dotazy ,mi pomohli.Ďakujem s pozdravom Jozef.


Jan Čada

Členem od: 03. 01. 2008
Příspěvků: 771

14. január 2011 09:31:50

Víte co?Já bych se konečně chtěl dozvědět,o jaký stroj se jedná ,jehož pojezd obstarává ten hydroolej.Takto se nikdo nic nenaučí.Já mám taky zvedací nohy,ale v převodovce nemám H 46,protože mi hydroměnič pohání transmisní olej.Nejpomaleji mi to jede v létě,kdy je olej řidký atd.Pak bych si teprve mohl dovolit se k tomu vyjadřovat.


Jozef Brhlík

Jozef Brhlík
Členem od: 06. 05. 2010
Příspěvků: 12

14. január 2011 12:59:41

Jedná sa o Foredil 40.13clx, Perkins motor 1985/2300,73,5kw, Talian od Padova oblasť, fotky som dal na Samolepky, 4 strana.


miroslav grman

Členem od: 29. 01. 2011
Příspěvků: 2

01. február 2011 17:06:56

Dobry den.
Prosim vas pan Jozef Brhlik mohli by ste ma telefonicky prezvonit chcel by som sa s vamy porospravat, o bagri 0908781026


Přidat příspěvek k tématu

reklama