Téma: Jaký smykáč

Autor

Správa

Zdeněk Vacek

Členom od: 17. 10. 2008
Príspevkov: 7

17. október 2008 05:24:23

Chci koupit starší smykáč,rozhoduji se mezi novotným, locustem a bobcatem,poraďte který z nich,jak je to s poruchuvostí a jaké jsou ceny náhradních dílů.


Vladimír Blažek

Členem od: 23. 01. 2008
Příspěvků: 20

17. október 2008 13:39:51

Dobrý den,být Vámi určitě bych se rozhodoval zejména mezi Locustem a Novotným.Nakladače Bobcat se sice dnes nechají koupit za celkem přijatelné ceny...nic méně následné ceny servisu a náhradních dílů několikanásobně převyšují ceny dvou prve zmíněných...měli jsme ve firmě Bobcata u kterého se ukroutila poloosa a oprava včetně uložení atd. vyšla kolem 40 tisíc.Oproti tomu u staršího UNC vyjde celá pojezdová skříň na nějakých 20 tis.Obdobné to bude asi i s cenou pojezdovky u Locusta...Kdysi jsme řešili podobný problém zda koupit Locust nebo Novotný...Locust určitě není špatný stroj, ale třeba L 752 je v podstatě jen převlečený UNC, rám není úplně vyřešen tak aby nepraskal, jsou zde stále pojezdové skříně-kdežto bobek už má převod řetězem...Nejpodstatnějším důvodem proč jsme nakonec koupili Novotný B-861 je hydraulika...u Locusta je hydraulika nastavena tak, že je třeba jet pořád pod plným plynem což nepřispívá spotřebě ani životnosti stroje.U Bobka je hydraulika pomaloběžná a stačí jet v podstatě na volnoběh...Máme Novotného z roku 2003, s řetězy ale ještě se Zetorem, natočeno má kolem 6 000 motohodin a zatím jsme s nim velmi spokojeni...Přeju ať dobře pořídíte.


Zdeněk Vacek

Členem od: 17. 10. 2008
Příspěvků: 7

18. október 2008 07:00:01

Děkuji za odpověd,ještě by mě zajímalo jak je to s únikem oleje u bobka a zda pasuje příslošenství z UNC a jestli náhodou nevíte od kterého roku začal používat postraní řetězové převody, ozubené kola prí rychle odcházeli.


Vladimír Blažek

Členem od: 23. 01. 2008
Příspěvků: 20

19. október 2008 14:24:34

No s únikem oleje u Bobka je to v podstatě stejné jako všude jinde...nedá se říct že by někde extrémně unikal, ale samozřejmě časem jako u každého staršího stroje se nějaký ten únik objeví, ale nejedná se o žádný zásadní problém.Zařízení ze staršího UNC pasuje akorát podkop z UNC 060 je třeba upravit.Jinak co se týče pojezdovek u Bobka, slyšel jsem totéž, ale kolega co má Bobka ještě s pojezdovkama mi říkal, že od té doby co původní kola, která byla špatně tepelně zpracována vyměnili za slovenská tak problémy přestaly...takže potom je to s životností pojezdovek asi stejné jako u Locusta...My máme Bobka už s řetězama a je z roku 2003, v tomhle roce se asi začaly dělat sériově u všech typů, ale viděl jsem i z roku 2001 a měl řetězy..bylo to označení B 961s a B 861s....


Josef Fučík

Josef Fučík
Členem od: 03. 08. 2008
Příspěvků: 206

21. október 2008 20:59:19

B961 používáme od 04/2008 ke vší spokojenosti. Pořídili jsme si k němu coufací senzory, přídavná zrcátka a akumaznici s plničkou ze sudů. Maži čepy každý den vč. kontroly náplní a obhlídky stroje. Poctivá péče se určitě vyplatí. Mám tolik práce, že bych snad potřeboval o řád větší stroj. Jediné na co si musím dávat pozor je na přepadnutí kamenů a cihel z lopaty. Odrazí se od stupátka na topení přímo do spodku okna dveří. Nechá se to vyřešit dodatečně mřížkou na spodních 20cm okna dveří. Dále jsem upravil mechanizmus na výměnu nástojů aby šli měnit bez vystupování ze stroje. Vývody na hydrauliku je třeba nějak zakrýt. Přepadává na ně materiál z lopaty a musí se před zapojením použití důkladně vyčistit. Dále jsem vyzkoušel jsem po originálech ruské gumy, levnější, ale s nižším vzorkem. U každé druhé padá tlak na 2,5-3at. , což je mi záhadou. Tak se asi vrátím k původním od výrobce. Jediný problém mám s plastovou střechou. Když jsem pracoval v nízkých podhledech, tak po prvním dnu a prvním kontaktu se stropem byla K.O.. Lepší by byl na vrchu kabiny místo plastu pořádný jekl. Tankuji z kanystrů, což je pracné. Proto plánuji ještě 12V sací čerpadlo na naftu. Podrobněji na ww.zbb.cz / Videogalerie / Práce na Centru Klášter a ww.zbb.cz / Fotogalerie / Práce na Klášteře


Karel Pilař

Členem od: 23. 10. 2008
Příspěvků: 4

23. október 2008 18:30:37

Tento měsíc jsme do firmy pořídíly nový smykáč od CATu. Je pravda co bylo výše zmíněno o ceně náhradních dílů a servisu, ale dle údajů od šefa ho máme v pronájmu za slušný prachy a hlavně s tříletou zárukou, tak dofoum že se v tom nebudu muset vrtat každý týden jak v tom starým smykáči. Komfortem je ten stroj poměrně hodně slušný, výhled taky ok tak jsem na to sám zvědavej. Hlavně si vyber zda se chceš živit zemařinou nebo jako mechanik? Hodně štěstí při výběru

Karel Pilař


Zdeněk Vacek

Členem od: 17. 10. 2008
Příspěvků: 7

29. október 2008 15:28:11

ještě bych se chtěl zeptat jestli je lepší bobek 760 nebo locust 750


Vladimír Blažek

Členem od: 23. 01. 2008
Příspěvků: 20

30. október 2008 07:08:09

Tak tady bych řekl, že je to v podstatě jedno, Locust 750 je zjednodušeně řečeno UNC 060 s lepším výložníkem-pokud se tedy nebavíme o verzi s motorem Yanmar-a Bobek 760 je přesná kopie Locusta...jsou však na něm nějaké úpravy jako je zesílení vrchní části kozlíků, hranatý profil paralelogramu, jinak řešené je ovládání spojky a dalších pár drobností...


Zdeněk Vacek

Členem od: 17. 10. 2008
Příspěvků: 7

05. január 2009 17:17:23

Děkuji všem za vaše rady už jsem zakoupil novotnýho B861S z roku 2002 již z řetězama a motorem zetor 7203.Ještě bych chtěl poradit s ůdržbou jaké oleje,jak často,atd.


Zdeněk Vacek

Členem od: 17. 10. 2008
Příspěvků: 7

27. júl 2009 07:27:18

dobrý den potřeboval bych poradit kde na novotným 861 najdu filtr na hydrauliku


Tomahawk .

Členem od: 02. 01. 2010
Příspěvků: 2

03. január 2010 13:47:53

Zaskočilo mě to, že u Locustu musí být při práci plný plyn? a u Bobek může dělat na zvýšený volnoběh. Je to pravda, to všechny UNC musí dělat na plný plyn? Díky


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

03. január 2010 15:06:04

To je nesmysl. Záleží co a jak děláte. To že mají tyto slovenské stroje plyn na nohu a žádný práh při nastupování, je jejich velké plus. Ale rozhodně nemusí být plný plyn.


Milhaus Cat

Milhaus Cat
Členem od: 01. 11. 2009
Příspěvků: 138

03. január 2010 17:11:32

Na plný plyn UNC určitě při práci nejezdí.Tak jezdí jenom pitomci, co nemají cit s mašinou.Stačí většinou do poloviny plynu.Znám tak pár blbců co jezdili na plný plyn proti hromadě a vždycky chcípnul motor.Takže co lopata to start stroje.Startér tak vydržel jenom rok.Čau


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28. 11. 2009
Příspěvků: 562

13. január 2010 14:39:40

coz to jo jezdit na plnej kotel je blbost hlavne proti hromade to pak plati pravidlo ze je lepsi delat rozumem nez silou


Michal Švec

Michal Švec
Členem od: 09. 01. 2010
Příspěvků: 20

03. február 2010 10:31:35

Dobrý den
Nevíte někdo jak výkonnou hydrauliku má Novotný bobek 861? Myslím tím průtok oleje l/min. Děkuji.


Josef Fučík

Josef Fučík
Členem od: 03. 08. 2008
Příspěvků: 206

03. február 2010 19:56:48

To vám sdělí asi nejlépe na loader.cz kontakty - viz: Servis strojů: Novotný Tomáš Tel. +420 731 162 345, e-mail: servis@loader.cz Konstrukce: Ing. Klimeš Pavel, Tel. +420 737 343 183, e-mail: klimes@loader.cz, atd. Bagrům zdar!




Michal Švec

Michal Švec
Členem od: 09. 01. 2010
Příspěvků: 20

03. február 2010 23:16:49

Děkuji za info. Napadlo mě to taky, ale měl jsem zrovna zapnutý internet tak jsem to zkusil tady.


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31. 07. 2008
Příspěvků: 727

04. február 2010 19:31:30

Nevím jak je to s hydraulikou u starších Locustů, ale my vlastníme Locust903speed+ a u tohoto stroje, nejen, že nemusí být plný plyn(nesmysl), ale dokonce pokud nešáhnete po ovládání výložníku a pouze tedy pojíždíte- pak je hydraulický obvod uzavřen pouze pro okruh pojezdu, což se samozřejmě projevuje jak na výkonu, tak hlavně na menší spotřebě. Stroj nemá žádný stupínek na ramenou, ale má stupínek na lopatě a před dveřma na rámu. Má díky tomu výborný výhled ze stroje. Jediné mínus, že se musí víc hlídat ´´přetékající´´ materiál z lopaty, ale to se dá vyřešit navařením malého štítku na lopatu. Mohu jedině doporučit blunk


Póláček .

Členem od: 20. 10. 2008
Příspěvků: 32

04. február 2010 19:42:33

No docela mě vaše diskuze zaujala mám 060 a taky přemýšlim o něčem jinem váhám meziL903 a B961 jaký s nima máte zkušenosti? Ty názory se dost lišej ale vždycky to jsou extrémy buď to někdo strašně chválí a nebo na to strašně nadávaj. zajímá mě třeba hluk v kabině u 961 se zetorem. Dík za odpovědi


Josef Stoll

Členem od: 26. 10. 2009
Příspěvků: 7

12. február 2010 09:32:10

CHlapi chtel jsem se zeptat na Vas nazor na smykac Komatsu SK 820 turbo spolehlivost,ovladani,ceny nd.,spotreba apod.Sloby o zanovni stroj diky.


Josef Fučík

Josef Fučík
Členem od: 03. 08. 2008
Příspěvků: 206

12. február 2010 19:24:19

U B961 se Zetor je stroj jasně hlučnější, kvuli tomu se dávají motory Cumminsy. Já mám Cumminse, který je tedy tišší, ale přesto kvůli pohodě a ochraně sluchu jezdím zásadně se sluchátkama Peltor s největším utlumem jaký se u nich vyrábi (RNR* 95-110dB).


luděk tomeš

luděk tomeš
Členem od: 02. 02. 2009
Příspěvků: 65

24. február 2010 23:09:18

některý stroje umí i toto.jezdil sem párkrát se slovenským Bojarem.mašinka se ovládala dobře ale musela se hlídat lopata v jakým je úhlu http://www.videotube.sk/video-vid...zabavne-videa/profesionalni-bagrista


Přidat příspěvek k tématu