Téma: SPZ / Přihlášení

Autor

Správa

Jaromír Fof

Členom od: 17. 07. 2017
Príspevkov: 15

17. júl 2017 16:47:57

Zdravím všechny zkušenější než jsem já happy,

budu teď kupovat traktorbagr Bělorus, r.v. 1973. Samozřejmě nemá ani TP ani SPZ.., je možné tento bagr provozovat po pozemních komunikacích po vlastní ose?, resp. co k tomu potřebuji?

Předem děkuji za odpovědi.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

23. júl 2017 12:27:43

Nepotřebujete skoro nic. Pokud chcete být poctivec tak max pojistku.


Jaromír Fof

Členem od: 17. 07. 2017
Příspěvků: 15

23. júl 2017 12:52:16

Díky za reakci,

já jsem volal na odbor dopravy a tam mi řekli (neměl jsem z toho teda pocit, že by si byli jistí), že pokud ho chci provozovat po vlastní ose po pozemních komunikacích, musím mít STK a registrovanou značku tak, jako u jiných dopravních prostředků..

Podle čeho usuzujete(nebo víte), že není třeba stk apod.?

Pojistka se sjedná na výrobní číslo? nebo podle čeho, když nemá SPZ ani velký techničák ani jiný doklad?

Děkuji Vám!


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

26. júl 2017 20:31:03

Do nějakého roku výroby traktorbagry nemají vůbec SPZ. Teď ten rok nevím ale 1973 je tam určitě. A na STK se nechodí ani s novým strojem. Problém je že ty blbky na dopravce sami neví polovinu věcí a policajti to samé. A když vás zastaví měšťák to je úplná komedie.


Jan Kunčický

Jan Kunčický
Členem od: 25. 07. 2011
Příspěvků: 16

30. júl 2017 20:31:55

Dobry den, povinnost SPZ maji stroje pohybujici se po poz. komunikacich s rv 2002 a mladsi a ty starsi mohou mit tzv. Osvedceni. Kazdopadne ne vsechny je maji a posuzovani " organem" je opravdu jak pisi vyse panove k smichu i k placi zaroven. Pokud ma jiz SPZ , na emise ani STK nejezdi, jen evidencka pri zmene majitele a prepisu. Www.asbud.cz


Jaromír Fof

Členem od: 17. 07. 2017
Příspěvků: 15

30. júl 2017 21:06:50

Děkuji za informace.

Když píšete mohou mít tzv. Osvědčení, tedy ho k provozu po pozemních komunikacích mít nemusí, nebo záleží na typu stroje/rv.?

Někdo mi říkal, že stačí, když budu mít funkční brzdy/světla + 2 blikající majáčky na střechu a povinné ručení a můžu s tím traktorbagrem normálně na pozemní komunikace? Podotýkám, že k němu opravdu nemám vůbec žádné papíry, pouze kupní smlouvu, ale prodejce k němu také nic nemá...

Děkuji
Jaromír Fof.


Miroslav Dvořák

Členem od: 11. 10. 2009
Příspěvků: 40

31. júl 2017 13:16:32

Dobrý den. Stroje vyrobené do 1.6 2001 nepodléhají registraci,ale musí mít osvědčení o tech.způsobilosti. Jedná se o staré Ostrowky.Bělorus,Hon,T174 a další co u nás jezdilo. Zavolejte do Státní zkušebny zemědělských potravinářských a lesnických stroju Praha 6 Řepy pan ing Mareš. tel.235 018 223 Požádejte ho o pomoc. Pokud je váš stroj schválen,tak vám pošle žádost pro vystavení náhradních dokladů vozidla. Tu vyplnte podle štítku na stroji a pošlete zpátky. Za pár dní přišlo ZTP Základní tehnický popis schváleného typu vozidla. Necháte si udělat evidenční prohlídku. Musí to svítit brzdit,prostě at to není vrak. No a pak s tou evidenčkou a ZTPčkem a zaplacenou pojistkou jdete na dopravku a tam vám dají Technické osvědčení zvláštního vozidla. Bez toho na silnici nejezděte. Tyhle řeči,.že stačí pojistka,na to nedejte.! Do někoho drcnete nebo on do vás a vše máte na hrbu vy. Pojistka vám nepomůže.protože bez techničáku na silnici nesmíte ! Já jsem to měl jak na Ostrowka,tak i na současného Casse z roku 94 ke kterému puvodní majitel zašantročil papíry..V bagru mám kopii osvědčení kupní smlouvu, zelenou kartu .Jízda bez tehnického osvědčení je prý na půl roku řidičák a pát bodů. K uzavření zák.pojistky stačí výrobní číslo.


Jaromír Fof

Členem od: 17. 07. 2017
Příspěvků: 15

25. február 2018 13:49:23

Díky za informace - doufám, že se k tomu ještě třeba někdo vyjádří, protože jsem volal do té státní zkušebny a nic tam nemají (koupil jsem nakonec Kramer 515 allrad). Mám ho u bratra ve stodole, ale potřeboval bych s ním přejet cca 50 km na můj pozemek.. nabídku na přepravu na podvalu mám za 4.5 tis., ale myslím si, že když s ním pojedu po vlastní ose, projedu méně.. Jde o to, jestli tedy s funkčními světly, brzdami a zelenou kartou s ním můžu jet po silnici? Je potřeba mít na střeše majáček? Případně je potřeba doprovodné vozidlo (nebo vozidla) také s majáčkem?

Předem děkuji za reakce.

Fof Jaromír.


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

25. február 2018 20:15:24

Ne. Zaplatíte pojistku a valíte.


Petr Voženílek

Členem od: 21. 12. 2014
Příspěvků: 13

02. marec 2018 20:36:58

Musite mit bud Tp a otp nebo technicke osvědčení +zelenou kartu. U traktorbagru majak,ochranu zubu na nakladči,vzadu trojuhelník. Zakaz jizdy po silnici 1třídy. Se strojem bez jakychkoliv dokumentu na silnici je to o velkej pruser a dost peněz případně i řidičák. Pokuty 10000-50000kč. Samozdřejmě jsou i hodny snbáci,ale to je nahoda.


Miroslav Přibyl

Členem od: 20. 09. 2008
Příspěvků: 1

11. marec 2018 06:52:21

Každý, kdo hodlá provozovat na území České republiky samojízdný pracovní stroj na pozemních komunikacích, je povinen tento samojízdný pracovní stroj přihlásit k jeho registraci na předepsaném tiskopisu u příslušného správního úřadu.
Do registru vozidel lze zapsat samojízdný pracovní stroj:
a. jehož technická způsobilost byla schválena k provozu na pozemních komunikacích,
b. je-li sjednáno pojištění z odpovědnosti z provozu vozidla týkající se takovéhoto samojízdného pracovního stroje.
Pokud vlastník schváleného samojízdného pracovního stroje nemá technické osvědčení, může požádat o vydání náhradního dokladu výrobce nebo akreditovaného zástupce výrobce. Pokud výrobce nebo akreditovaný zástupce výrobce neexistuje, může se obrátit na správní úřad o vydání náhradního dokladu. Na pověřenou zkušebnu (viz dále) se může obrátit o vydání podkladů o schválení samojízdného pracovního stroje.
• Nemá-li žadatel o registraci samojízdného pracovního stroje technický průkaz zvláštního motorového vozidla a zvláštního přípojného vozidla nebo technické osvědčení, které se vydávalo před účinností zákona podle prováděcího předpisu (§ 29 vyhlášky č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel, ve znění vyhlášky č. 496/2001 Sb.), může požádat správní úřad o vydání náhradního dokladu, tj. technického průkazu zvláštního motorového vozidla a zvláštního přípojného vozidla, za předpokladu, že byla u tohoto zvláštního vozidla schválena technická způsobilost jako typ a uvedena v databázi základních technických popisů vozidel, která byla rozeslána na všechny správní úřady.


Jaromír Fof

Členem od: 17. 07. 2017
Příspěvků: 15

11. marec 2018 10:22:18

Dobrý den,

díky za zprávu, jediné co můžu udělat je zkusit kontaktovat výrobce (krammer), jestli může vystavit ten technický průkaz, ale pochybuji o tom, když se na tyto staré stroje technické průkazy nedělaly.. volal jsem i na ten ústav, kde by "mohli" mít schválenou tu technickou způsobilost obecně, tam mi pán řekl, že je to maximálně pár typů Bělorusu a v opravdu omezeném množství..

takže bych snad tak mohl zkusit přihlásit stroj jako stavbu, což tedy vůbec nemám představu jestli u bagru jde..

jinak jsem psal tento dotaz na policii české republiky - nevědí

psal jsem na ministerstvo dopravy - bez reakce

tak co mám dělat?! Jediné co není problém je ta zelená karta - ta se udělá na výr. číslo motoru a je to vyřešené, ale sehnat technické osvědčení na tento typ stroje je snad nemožné...


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

11. marec 2018 12:32:48

Techničák netřeba. Uděláte pojistku a valíte...


Milan Kudláček

Členem od: 08. 11. 2009
Příspěvků: 17

14. marec 2018 10:24:52

to Jaromír Fof: doporučuji následující článek:
https://www.cspsd.cz/458-i-pracovni-stroj-samojizdny-podleha-registraci
Možnosti jsou v podstatě 3 - jezdit jako píše p. Mach - spousta lidí tak jezdí a třeba o tom ani neví, je to nejjednodušší a ta pojistka je aspoň "něco", ale úplně OK to není - viz článek. Pak samozřejmě ta kompletní možnost získání technického osvědčení, což ale lze prakticky jen pro vybrané stroje z RVHP z doby před 1990, ke kterým ve zkušebně něco dohledají, je to dost zdlouhavé, celkem drahé (za výpis stroje chtěli tuším kolem 4 tisíc před x lety) a hlavně na opravdu omezený počet typů - rozhodně ne na ty ze západu atd. I tak je tam ještě několik zásadních oříšků, např. ne všechny správní úřady se tím vůbec zabývají, i dnes existují takové, kde pracovní stroje nepodléhající registraci vůbec neřeší a nehodlají se tím zabývat, naštěstí dnes už se může jít na jiný úřad, kde to není problém (vlastní zkušenost) a pak také to, že je potřeba mít na stroji nějaké výrobní číslo, pokud tam není, tak nevíte jaké "zvolit" aby nebylo náhodou duplicitní s nějakým už jezdícím strojem (zvlášt pokud ani nevíte kolikamístné má to číslo být a v jaké formě). No a pak existuje třetí varianta - jakási střední cesta, kterou využívám už cca 15 let na vše s čím "je problém" - málo lidí o ní ví a ještě méně ji používá, ale nějakou š´tastnou náhodou pořád zůstává v zákoně - je o ní právě i zmínka v článku na který odkazuji. Stačí využít par. 25 odst. 6 bod g) zákona 13/1997 Sb. a zažádat si o Povolení k "výjimečnému užití silnice samojízdnými pracovními stroji a přípojnými vozidly traktorů, které nemají schválenou tech. způsobilost". Je to vlastně jakási obdoba "nadrozměrného povolení" resp. řeší se to na stejném úřadě, pokud vám stačí pohyb v rámci 1 kraje tak na kraji, pokud mezi více kraji tak je to složitější (nikdy jsem nezkoušel neb mi kraj vždy stačil). Zaplatíte poplatek 1000 Kč/rok, dodáte podklady (rozměry, hmotnosti, osvětlení atd.) a vystaví vám papír s kulatým razítkem, za jakých podmínek (bývá tam zákaz jízdy za tmy atd. ) můžete se strojem legálně jezdit po silnicích. Chce to samozřejmě narazit na úředníka, který ví o co jde, ale např. tady na jihu Moravy je to celkem rozšířený způsob řešení. A u strojů jako popisujete je to dost možná řešení jediné...


Jaromír Fof

Členem od: 17. 07. 2017
Příspěvků: 15

26. apríl 2018 22:14:18

Tak jsem zkusil, co jste radil..(osobně mně to přijde dobré řešení), ale pán ze silničního odboru nemá pro to úplně pochopení..napsal mi, že vozidlo musí být schválené výrobcem pro provoz po pozemních komunikacích a teprve potom se bude jednat zda povolí jednu cestu a nebo datum přejezdu..., prý..jiný kraj, jiný mrav...že prý si to tu nikdo na triko nevezme...

takže čím legálněji to člověk chce udělat, tím je to nereálnější a nakonec jak psal pan Mach a další skončím asi u té zelené karty a konec...


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

27. apríl 2018 06:51:35

Do nějakého roku nemusí mít traktorbagr SPZ. Už se to tu nekde psalo. Ten rok si nepamatuji ale Belorus tam bude určitě.


Jakub Karpf

Jakub Karpf
Členem od: 01. 08. 2018
Příspěvků: 1

01. august 2018 23:04:35

Dobrý den, pročítal jsem si fórum a moc chytrej z toho nejsem. Koupil jsem Kramer 312 SE z Německa. Mám k němu i tipový list od výrobce. Podle toho co jsem tu vyčetl, s ním asi pojedu na STK. Nebo mi stačí to jen pojistit. Jaké řidičské oprávněni stačí?
Poslední otázka: musím mít na to extra průkaz, třeba jako na ještěrku? Děkuji


Jaromír Fof

Členem od: 17. 07. 2017
Příspěvků: 15

02. august 2018 19:15:11

Dobrý den,

záleží taky asi odkud jste (jaký kraj ČR). K získání kompletního TP byste potřeboval schválení od výrobce, že je vozidlo schopné provozu po pozemních komunikacích, což se obávám, že neseženete..zkoušel jsem kontaktovat přímo firmu Krammer ohledně mého stroje, řekli mi, že stroj vyrobili, ale nic mi k němu nemůžou dát. Povinné ručení není problém zařídit, ale s tech. oprávněním to je opravdu složité...např. zde v Královéhradeckém kraji to úředníci na tu "vyjímku" nechtějí schválit, takže asi taky záleží na tom, na koho narazíte, popř. jestli tam nemáte nějakého známého na odboru dopravy..jinak ten způsob, kt. popisuje pan Kudláček by byl fajn...ale jak říkám, ne všude to jde...


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

02. august 2018 22:46:18

Nechápu že o ten TP tolik stojíte. Vždyť vám je k ničemu


sten švec

Členem od: 10. 02. 2009
Příspěvků: 10

16. január 2019 19:23:53

Každý, kdo hodlá provozovat na území České republiky samojízdný pracovní stroj na
pozemních komunikacích, je povinen tento samojízdný pracovní stroj přihlásit k jeho
registraci na předepsaném tiskopisu u příslušného správního úřadu.
• Pokud bude chtít vlastník provozovat schválený samojízdný pracovní stroj nebo
neschválený samojízdný pracovní stroj jen na svém pozemku a nehodlá jej používat na
pozemních komunikacích, nemusí žádat o jeho registraci v registru vozidel.
Samojízdné pracovní stroje, na které se podle předchozí právní úpravy nevztahovala
povinnost registrace, musí být zaregistrovány nejpozději do 30. června 2004.


Stawex 73

Členem od: 16. 01. 2019
Příspěvků: 2

13. február 2019 11:59:26

Dobrý den,
koupil jsem v zahraničí stroj Liebherr A314 a chci ho přihlásit na SPZ. Sehnal jsem od toho stroje prohlašení o shodě a základní technický popis. K přihlášení ještě potřebují zákonnou pojistku a evidenční kontrolu. Na STK mi technik řekl, že mu nestačí štítek na stroji, ale musí vyfotit i vyražené číslo stroje. Můj dotaz, nevíte někdo na, kterém místě na výše uvedeném stroji se toto číslo nachází? Diky Tomáš


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

15. február 2019 04:17:44

Vyražte někam na rám nové...


Josef Jezek

Členem od: 05. 05. 2016
Příspěvků: 1

08. január 2024 16:43:09

Mám Liebherr A312, kde bych sehnal prohlášení o shodě? Děkuji


Ondřej Hájek

Členem od: 04. 03. 2007
Příspěvků: 2026

12. január 2024 11:52:53

V podobných záležitostech doporučuji kontaktovat dovozce. V tomto případě Liebherr-Stavební stroje CZ s.r.o. v Popůvkách u Brna, telefon +420 547 425 330.


Přidat příspěvek k tématu