Téma: Problém s převodovkou na JCB 3 CX

Autor

Správa

Jan Kaleta

Členom od: 29. 11. 2009
Príspevkov: 4

02. december 2009 20:21:55

Zdravím všechny, Chci se vás zeptat, jestli někdo nerozumíte převodovce powershift. Jel jsem se strojem +- 20 km na 4. rychlostní stupeň a najednou mi stroj začal zpomalovat a slábnout, i když motor jel pořád stejně, podřadil jsem na trojku, ale ta mi taky slábla. Bydlím v kopcích a to, co jsem obvykle vyjel na trojku, dvojka měla problém. Při podřazování na menší stupeň byla vždy velká prodleva. Někdy při startování mi na neutrál stroj cuknul vpřed a při delším pracovním nasazení při zapatkování se točily kola vpřed. Když jsem dojel domů, převodovka byla vařící. Olej a filtr byl měněn před 30 Mth. Poradí mi někdo, jaká by mohla být příčina, stroj je rv. 91. Stroj používám v zemědělství pro své účely a zatím nemám na servis JCB, i když mi možná nebude nic jiného zbývat. Moc vám všem děkuji.

Jan Kaleta


Jan Čada

Členem od: 03. 01. 2008
Příspěvků: 776

02. december 2009 20:49:34

Neříkám ,že musíte mít stejnou závadu,ale podobně se protáčely kola i tomuto stroji.---http://www.bagry.cz/cze/forum/stavebni_stroje/jcb_3cx_problem_s_pojezdem. U auta kterému se smeká spojka se musí taky o rychlostní stupeň dolů aby jelo.Co když máte špatný měnič?


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09. 03. 2009
Příspěvků: 449

03. december 2009 22:01:05

Podle mého tam odešel měnič nebo čerpadlo v převodovce ale zase proč je převodovka tak horká možna nesprávnej olej a nebo ucpané sítko v převodovce. Nejlepši je nechal změřit tlak v převodovce. Bud jse tam neco zadírá a nebo je tam něco ucpané možná proto taková teplota.


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

04. december 2009 07:56:19

Vážený pane Kaleta, obávám se, že tady bude muset opravdu zasáhnout odborný servis, protože symptomy, které popisujete mohou mít víc příčin. Ztráta výkonu a přehřívání převodovky je charakteristickým jevem špatného (prokluzujícího)měniče nebo nízkého tlaku v převodovce, kdy dochází k prokluzu spojek v převodovce. Nicméně nízký tlak v převodovce by Vám mělo zaznamenat čidlo a komtrolka na displeji. Dále "vařící" převodovka - to je dost relativní pojem. Pokud se vám rozsvítila kontrolka přehřátí převodovky, tak se převodovka asiopravdu přehřívá, ale jestli byla "vařící" ve smyslu, že jste na ni neudržel ruku, tak vězte, že se převodovka může normálně zahřát až na nějakých 110-120°C - hodnota přehřátí se bere zpravidla až nad touto hodnotou. Proto je nutné mít v převodovce kvalitní olej, který tyto teploty běžně zvládá. Na druhou stranu může být pokles výkonu nálsekem přehřátí oleje - máte v pořádku olejový chladič převodovky? Není ucpaný?

Trošku zmatečný je potom cuknutí převodovky při startování a protáčení předních kol při práci s podkopem a zvednutých kolech. Za určitých okolností může dojít k samovolnému unášení kol i při převodovce v neutrálu, ale dohromady s tím cuknutím při startu mi to trošku evokuje problém v elektrice - samovolná aktivace některé ze spojek. Tak jako tak, bez patřičné diagnostiky (stall testy, proměření tlaků apod.) se ke správnému výsledku asi jednodušše nedoberete.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

26. december 2009 14:43:51

V první řadě: jaký byl použit olej? Jestli to dobře chápu, problémy začaly až po výměně oleje. Už jsem viděl pár převodovek po použití nevhodného oleje a nebyl to pohled zrovna veselý. Fungují čidla tlaku a přehřátí správně? Čidlo přehřátí spíná opravdu až při vysokých teplotách. V první řadě je potřeba změřit tlak oleje v převodovce. Cuknutí stroje po nastartování může být způsobeno přidřenými spojkami v převodovce, točení kol (předních i zadních) při zdviženém stroji není na závadu, pokud se jen unáší a dají se lehce zastavit rukama. Pokud ale mají velký odpor, případně dokáží pohnout se strojem při neutrálu, je to problém, doporučuji zavolat servis, pojkud jste z oblasti Morava/Vysočina, zkuste www.bagry-nd.cz ,rádi Vám pomůžeme. Mirek


Jan Kaleta

Členem od: 29. 11. 2009
Příspěvků: 4

19. január 2010 18:46:06

Dobrý den. Moc Vám všem děkuji za rady a cením si jich,tet jsem byl delší dobu nemocný tak jsem se ke stroji nedostal. Měl jsem úraz tak to nešlo. Tet je zase unás víc jak půl metru sněhu a nemám prostory na můj stroj tak je přikrytý venku. Jak se k tomu dostanu tak vás budu informovat jak jsem dopad. Moc Vám všem děkuji. Jan Kaleta

Jan Kaleta


Přidat příspěvek k tématu