Téma: oranžový maják

Autor

Správa


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

27. november 2009 11:29:12

A což teprve taková rozdrážděná multikára na svoz odpadu. S těma majákama jezdí kde kdo. Asi si připadají duležitý....


Petr Koubek

ja
Členem od: 27. 11. 2009
Příspěvků: 1

27. november 2009 22:24:18

Taková multikára a maják, to je v pořádku, je to vlastně překážka na silnici, jede 20, takže vlastně stojí.

Petr Koubek


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

27. november 2009 22:51:10

Potkal jsem jí na R10 u St.Boleslavi. Jela v odstavném pruhu. A ani nesvítila natož blikat. happy


Jan Křesťan

Členem od: 05. 08. 2009
Příspěvků: 1442

29. november 2009 10:35:45

tak u multikravy to chapu, at uz jede po chodniku, ci po silnici, oranzovym majakem se oznacuji vozidla, ktera omezuji provoz apod, coz ona tuhle podminku splnuje, nevidim v tom problem ho nepouzivat. Jesterky ho taky maji a jezdi treba jen ve sklade apod.


Roman N

Roman N
Členem od: 09. 03. 2009
Příspěvků: 213

29. november 2009 19:03:11

a právě výraz- vozidla omezující provoz, je dost zavádějící. Třeba naložená 706 (trambus, mates) na silnici první třídy taky omezuje provoz...


Pavel Mach

Členem od: 06. 04. 2008
Příspěvků: 1851

29. november 2009 21:27:28

Provoz v tom případě omezuje i strejda co vytáhne svoji skodu fabia 1,1 htp junior a na dálnici v levém pruhu ji roztáhne na 90....


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

28. december 2009 14:00:07

Majáky big-smile


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

08. február 2010 21:42:05

§ 24

Zvláštní výstražná světelná a zvuková zařízení

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Jedním nebo více zvláštními výstražnými světelnými zařízeními vyzařujícími světlo oranžové barvy schváleného typu (provedení) musí být kromě předepsaných světelných zařízení vnějšího osvětlení vybaveny

a)
pracovní stroje a speciální automobily vykonávající práci za jízdy nebo při stojícím vozidle na vozovce nebo krajnici,

b)
motorová a přípojná vozidla, která svými rozměry nebo hmotností přesahují míru stanovenou v § 15 a 16, pokud to stanoví ministerstvo schvalující technickou způsobilost typu vozidla nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností v případě schválení technické způsobilosti jednotlivého vozidla,

c)
motorová a přípojná vozidla, která se svým nákladem přesahují limitní hodnoty stanovené v § 15 a 16, pokud to určí orgán, který vydal povolení k zvláštnímu užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního předpisu,3)

d)
motorová a přípojná vozidla, pro něž to stanoví ministerstvo schvalující technickou způsobilost typu vozidla nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností v případě schválení technické způsobilosti přestavby nebo jednotlivého vozidla,

e)
pracovní stroje samojízdné a přípojné, jejichž šířka přesahuje hodnotu 3,00 m nebo pro něž to stanoví ministerstvo schvalující technickou způsobilost typu vozidla nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností v případě schválení technické způsobilosti jednotlivého vozidla.

(2) Traktory mohou mít trvale namontováno zvláštní výstražné světelné zařízení oranžové barvy, které však smí být uvedeno do činnosti, pouze nastane-li některý z případů uvedených v odstavci 1 písm. a) až e).

(3) Činnost zvláštního výstražného světelného zařízení vyzařující světlo modré nebo oranžové barvy a činnost doplňkových zvláštních výstražných svítilen vyzařující přerušovaný tok světla modré nebo oranžové barvy jsou nezávislé na ostatních světelných zařízeních vnějšího osvětlení vozidla a jsou snadno a spolehlivě kontrolovatelná z místa řidiče sdělovačem žluté barvy, mimo světel oranžové barvy upevněných na karoserii vozidla pomocí magnetu nebo vakuové přísavky bez samostatného vypínače.

(4) Barvou zvláštního výstražného světla modré nebo oranžové barvy se vyjadřuje zvláštní povaha vozidel a jejich postavení vůči všem účastníkům provozu na pozemních komunikacích.

(5) Zvláštní výstražné světelné zařízení je umístěno, pokud je to možné, na nejvyšším místě karoserie nebo nástavby nebo co nejblíže nejvyššímu místu, a to přibližně v podélné střední rovině vozidla nebo přibližně symetricky po obou stranách této roviny.

(6) Zvláštní výstražná světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy jedno bylo přímo viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1 m nad vozovkou, vzdáleného 20 m od tohoto světelného zdroje.

(7) Zvláštní výstražná světelná zařízení vyzařující světlo modré barvy mohou být na vozidle doplněna nejvíce jedním párem doplňkových zvláštních výstražných svítilen vyzařujících přerušovaný tok světla modré barvy schváleného typu vpředu svítících a umístěných symetricky k podélné svislé rovině, které jsou umístěny svým nejnižším bodem činné svítící plochy ne níže než 400 mm a svým nejvyšším bodem činné svítící plochy ne výše než 1500 mm nad rovinou vozovky. Zvláštní výstražné světelné zařízení vyzařující světlo modré barvy je vždy doplněno zvláštním zvukovým výstražným zařízením vydávajícím zvukové znamení se spojitě proměnnou výškou tónu (sirénou). Frekvence změn výšky tónu mohou být proměnné.

(8) Zvláštní výstražná světelná zařízení vyzařující světlo oranžové barvy mohou být doplněna nejvíce pěti kusy doplňkových zvláštních výstražných svítilen vyzařujících přerušovaný tok světla oranžové barvy schváleného typu vpředu a vzadu umístěných symetricky k podélné svislé rovině. Umísťují se svým nejnižším bodem činné svítící plochy ne níže než 400 mm nad rovinou vozovky. Svítilny je nutno na vozidle uspořádat v jedné řadě horizontálně tak, že horní hrana činné svítící plochy svítilen může přesahovat horní obrys vozidla nejvýše o svoji výšku. Mohou být nahrazeny třinácti kusy doplňkových zvláštních výstražných svítilen schváleného typu vyzařujících přerušovaný tok světla oranžové barvy vpředu a vzadu umístěných symetricky k podélné svislé rovině. Svítilny musí být umístěny svým nejnižším bodem činné svítící plochy ne níže než 400 mm nad rovinou vozovky. Uspořádání svítilen může být do čtverce s boční a spodní hranou nejvíce se čtyřmi svítilnami. Čtverec je umístěn na vozidle tak, že horní hrana činné svítící plochy horních svítilen nesmí přesahovat horní obrys vozidla. Pokud jsou svítilny použity také na přípojném vozidle, může být jejich počet až 24. Zvláštní výstražné světelné zařízení vyzařující světlo oranžové barvy nemůže být doplněno zvláštním zvukovým výstražným zařízením.

(9) Zvláštní výstražná světelná zařízení musí splňovat podmínky stanovené technickým předpisem EHK č. 65 a musí být podle něho homologována. Doplňkové výstražné svítilny musí být schváleny. Vozidla, která mohou být vybavena zvláštním zvukovým zařízením doplněným zvláštním výstražným světelným zařízením modré barvy, stanoví zvláštní právní předpis.4)

(10) K montáži na vozidlo může být použito jen schválené zvláštní zvukové výstražné zařízení. Na vozidle se umísťuje tak, aby při provozu za jakýchkoliv podmínek nedocházelo k jeho poškození nebo změně zvukových vlastností. Spodní úroveň hladiny zvuku těchto zařízení je stanovena nejméně na 105 dB(A).

(11) Vozidla vybavená zvláštním výstražným zvukovým zařízením doplněným zvláštním výstražným světelným zařízením modré barvy mohou být dále vybavena obrysovým značením s vratným odrazem homologovaným podle předpisu EHK č. 104 v zájmu viditelnosti těchto vozidel s ohledem na zvláštní charakter jejich užívání v provozu na pozemních komunikacích.


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

08. február 2010 21:42:55

vyhláška číslo 341.
"V této vyhlášce se přesně říká, která vozidla mohou být výstražným oranžovým světlem vybavena. Jsou to pracovní stroje a zvláštní automobily, které vykonávají práci za jízdy nebo při stání na vozovce nebo na krajnici. Dále to jsou motorová nebo přípojná vozidla, která přesahují zákonné míry a pak to jsou pracovní stroje samojízdné a přípojné, které jsou širší než 3 metry. I traktory mohou být označeny výstražným oranžovým světlem."
Josef Pokorný z ministerstva dopravy.
"Tyto vozy nepodléhají žádným zvláštním ustanovením z hlediska zápisu. Případný zápis do dokladů od vozidla je obecně jen tehdy, pokud maják mění některé parametry zapisované do technického průkazu, například změní výšku vozidla. Kontrolou použití oranžových majáků v provozu je ze zákona pověřena Policie ČR."


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

08. február 2010 21:44:31

Při výkonu své činnosti jsou řidiči těchto vozidel oprávněni nedodržovat zejména následující povinnosti:

- § 4 písm. c) silničního zákona – tj. povinnost řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace
,

- § 11 – tj. povinnost jezdit vpravo,

- § 18 – rychlost jízdy,

- § 25 – zákazy stání a zastavení.

Současně však musí řidiči těchto vozidel dbát zvýšené opatrnosti, aby neohrozili bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Řidiči ostatních vozidel musí shora uvedeným vozidlům umožnit jízdu nebo pracovní činnost a podle okolností snížit rychlost jízdy, popřípadě i zastavit vozidlo.

Více informací na: http://www.autoweb.cz/pravni-pora...a/oranzove-majaky/4265#ixzz0eynGSPaZ


luděk tomeš

luděk tomeš
Členem od: 02. 02. 2009
Příspěvků: 65

22. február 2010 22:12:22

RE.jiří forro:k těm majákům. když sem se ptal hlídky dopravních policistů tak když není maják zapsán v TP tak to máš za neoprávněný užití výstražnýho zařízení za body+pokuta.dojdu na dopravní úřad a ptám se na to samý ale když je důvod použití třeba na osobáku jako doprovod při stěhování mechanizace.tak je to v pořádku.obratem potkám hlídku, zastavím se a řešíme to tak by mi prý opět pokutovaly ale jen do té doby co sem se zmínil o návštěvě dopravního úřadu a co mi tam pan ing.vysvětloval tak v poho.prej když mi na úřadě řekli že můžu používat maják v případě potřeby i bez zápisu vTP. tak můžu.ale ne neoprávněně!!!!!!!!!!!!!!!!!musím mít důvod.upozornuji že se jedná o oranžový magnetický provedení s homologací!!!!!!!!!!!!majáky na pracovních strojích jsou automatický a na nákl.auto dostat maják do TP leda tak přes výrobce.občane zblázni se z předpisů a vyhlášek když si je každej vysvětluje jak se mu hodí!!!!!!!!!


Pesim dewq

Členem od: 09. 03. 2010
Příspěvků: 1

09. marec 2010 21:27:18

Zdravím, mám dotaz. provozujeme přepravu pro vozíčkáře. Naložení vozíčkáře je spojeno s komplikacema, vysunutí či sklopení nájezdové rampy, ukotvení vozíku atd. Přitom po celou dobu mnohdy ikdyž né vždy vůz tvoří překážku v silničním provozu. Zadali jsme na magistratu o povoleni respektive o zapsani výstražného světla oranžové barvy (majáku) do OTP a bylo nám zděleno, že nemaj pod co to skovat. Že prej není právní uprava která by se na přepravu vozejčkářů dala použít.
Poradí mi zde někdo jakou právní upravou žádost podložit?
Předem velice děkuji.


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

09. marec 2010 23:37:41

Když si dáte na vozidlo maják magnetický tak nic řešit nemusíte. A dle novely je dáno, že když svou práci vykonáváte na silnici tak maják mít můžete a do TP ho zapisovat nemusíte. Akorát si myslim, že ve vašem případě neni maják to pravé ořechové. Vy potřebujete upozorňovat jen za sebe. Asi by nebylo žádoucí světlo do stran a do předu. Takže bych doporučil navigační LED alej nebo Led stroboskop. Ale ta alej je asi nej. Dokáže usměrňovat dopravu. Svítivost je extrémní i za slunce, minimální spotřeba el. energie (tzn. že jí můžete v klidu nechat běžet i při chcíplém motoru), rozhodně si Vás nespletou s popeláři a policajti neřeknou ani ň. Mrkněte na video. Ta stála 8,5tis Ty led světla po stranách 1.5 tis.

Dnes se majáky mohou do TP zapsat jen pokud se po jejich montáži změní rozměry vozu. Jinak to žádná podmínka neni. Mrkněte na starší příspěvky. Tam je vše.

Když to tedy shrneme: Právo užívat výstražné oranžové světlo určitě máte. V TP ho mít zapsaný nemusíte (pokud to není ukrutná rampa)




jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

Petr Nádvorník

Členem od: 14. 12. 2011
Příspěvků: 1

14. december 2011 12:01:02

Dobry den, chtel bych se zeptat jak mam namontovat na osobak oranzove strobo aby mi to schvalili na technicke...jestli tech. stanice urcuje nejake podminky pro montaz techto stroboskopu na os auto tak by me zajimalo kde se to da najit.. diky

Petr


Renda G.

Renda G.
Členem od: 12. 02. 2010
Příspěvků: 473

02. november 2017 20:20:05

chlapy nemáte typový nebo homologační list od majákové rampy? potřebuji pro zápis do TP. stačí kopie

Lepší malý bagr, než velká lopata
http://www.grulich-rene.cz


Jaromír Fof

Členem od: 17. 07. 2017
Příspěvků: 15

06. november 2017 20:02:15

Zdravím, chci se k tomuto tématu taky zeptat - když mám bagr staršího data výroby a nemám k němu žádný papír, nic jako velkej techničák ani nic podobnýho, pouze kupní smlouvu.. - lze ho provozovat po pozemních komunikacích jen se zelenou kartou a výstražným světlem + doprovodné vozidlo (nebo 2?) s majáčky?

Díky za případné info.

Bagrování zdar!


Tomáš Kobr

Členem od: 09. 04. 2016
Příspěvků: 19

24. január 2018 22:12:27

No vzhledem k tomu, že to tu bylo oživeno celkem nedávno, tak si také dovolím přispět svou troškou do mlýna. Na stavebních strojích bych maják vůbec neřešil, a prostě ho namontoval. Jsou stavby, jako třeba nedávno Lovochemie, kde ho vyloženě vyžadují a když nebudou tak ho nezapnu. S tím jsem problém ještě nikdy neměl. Na autech bych to bral podle jediných dvou pravidel co mě byli řečeny po komunikaci s odborem dopravy. Pakliže nezměníš rozměry vozidla (tedy nemontovat ho na nejvyšší místo, ale třeba na boudě, pakliže je tam ještě trčící hydraulická ruka není problém) a za druhé použít v boudě na palubce vypínač označený žlutým, nebo oranžovým kontrolním světlem. Mimo CZ nevím, tam jsem nejezdil, ale tady v CZ jsem s tím nikdy neměl problém. A navíc podívejme na ty vemena s odtahovkama. Dodávka vezoucí osobáček a von je sto blikat jako o život. Podle mne tohle by mělo být stíháno, protože to tak trochu majáky degraduje na něco co blíká na každém rohu a lidi tomu přestávají věnovat pozornost.


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení