reklama
Renomag Slovakia
reklama

Téma: Fermec hydroměnič

Autor

Správa

Jindřich Knobloch

Členom od: 02. 12. 2008
Príspevkov: 58

18. apríl 2010 10:32:54

Dobrý den,asi mě opouští hydroměnič.Olej,filtr nový,hladina v pořádku.Při najíždění do hromady ani neprohrábne kola a když přizvednu přední lžíci tak se pojezd skoro zastaví.Při rozjezdu se nejdřív skoro nic neděje,až při 1500 ot./min. zabere.Při jídě do kopce rychle ztrácí rychlost,ale dojde i k poklesu otáček,asi o 250 ot./min.Máte s touto závadou někdo zkušenost?Je chyba v hydroměniči nebo ve směrových ventilech,že propouští?Pokud někdo máte starší hydroměnič tak by jsem ho koupil a nechal si ho zrepasovat.Předem děkuji.

Jindřich


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 372

18. apríl 2010 11:12:54

Jaký je tlak oleje? Jaké nečistoty byly na sacím filtru, při výměně oleje? Klesají při záběru otáčky motoru? Nemusí to být nutně měnič, mohou prokluzovat spojky (nízký tlak, sjeté obložení, tvrdé/popraskané těsnění pístů...)


Jindřich Knobloch

Členem od: 02. 12. 2008
Příspěvků: 58

18. apríl 2010 11:21:22

Tlak oleje jsem neměřil.Olej čistý,filtr znečištěn standartně.Je to Fermec 960 r.v.2000,manualně řazená převodovka.Tam by písty být neměly.Nebo se mýlím?Při záběru otáčky poklesnou,ale né moc razantně.

Jindřich


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 372

18. apríl 2010 11:33:43

Fermec až tak neznám, ale protože všichni používají stejný systém, tak předpoklárám, že manuálně řadíte rychlosti (1-4) a pákou pod volantem (elektricky, nebo u starších strojů i mechanicky) ovládáte (elektro)ventil, který řadí dvě spojky. Jedna pro pohyb vpřrd, druhá pro revers. Zjednodušeně: Na měnič navazuje hřídel se spojkama, které určují, jestli se bude ručně řazená převodovka točit pro jízdu vpřed nebo vzad. A tadu může být ten problém. Podle nečistot na sítku se dá zhruba určit, co se v převodovce odehrává (obložení z lamel, gumičky, barevné těsnící kroužky, kompozice z čerpadla, litinový - plechový - kalený šrot, barva pilin...) I vůně vyjetého oleje něco napoví... Dobrý mechanik toto při výměně oleje sleduje a případně strojníka upozorní, že se v převodovce (nápravě, reduktoru...) něco odehrává.


Kejsák 2008

Členem od: 16. 10. 2008
Příspěvků: 164

18. apríl 2010 15:03:11

.............tak jak píše p. Stuchlík - odšroubujte výpustnou zátku a nechte vytéct olej do nějaké nádoby. Pokud je zátka magnetická a děje se něco v převodovce, budou na ní zbytky kovových pilin apod. Je nutné udělaz tzv. stall testy motoru a převodovky, aby se zjistilo, jetsli je chyba v okruhu převodovky nebo nebo na motoru (nedostatečný výkon motoru). Je taky nutné poměřit tlaky do spojek a do měniče, pokud stall test převodovky vyjde jako nevyhovující.


Jindřich Knobloch

Členem od: 02. 12. 2008
Příspěvků: 58

18. apríl 2010 17:14:18

Olej čistý,zátka čistá,filtr jsem rozřízl,taky čistý.Vše bez špon,gumiček,šupinek.Olej nepáchne po spálenině.Výkon motoru dostatečný.Na převodovce jsem nenašel výstupy pro měření tlaku.Na štítku má označení Fermec.Že by si dělaly převodovky sami?

Jindřich


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 372

18. apríl 2010 17:45:02

Tlak je určitě možné někde změřit, kontrolní bod je buď někde dobře schovaný, nebo se prostě místo některé zátky našroubuje. Ctělo by to servisní manuál, nebo přímo servisáka, který ví, co a kde má naměřit.
Je možné, že si převodovky delají sami, jako např JCB.


Kotouš Jiří

Členem od: 10. 07. 2007
Příspěvků: 170

19. apríl 2010 09:10:39

Zdravím.
Já musím souhlasit. Takovéto opravy se už nedají dělat na koleně. Přenechte to profesionálům kteří ví, co mají udělat.
Rádi Vám pomůžeme. Zavolejte p. Kopeckého, tel. 602 121 514 a domluvte se s ním, co dál.

www.kohlschein.cz


Peter Lubas

Členem od: 05. 02. 2012
Příspěvků: 2

05. február 2012 20:56:07

Pan Knobloch mam asi taky isty problem z pojazdom stroja MF 760,možte my poradit ak ste ten problem už vyriešil?Ďakujem.

MF 760


Jindřich Knobloch

Členem od: 02. 12. 2008
Příspěvků: 58

22. február 2012 23:00:53

Dobrý den,problém jsem vyřešil.Asi nebudete věřit,ale bylo to turbo.Studené dávalo dost a proto to jelo,jak se to ohřálo tak to byl konec.U Perkinse chtěly za repasy 33 000 Kč,a u Turbopraha 16 000 Kč za nové.Obě Garret.

Jindřich


Jozef Šinka

Členem od: 18. 02. 2016
Příspěvků: 9

20. august 2018 22:52:35

Mám presne ten istý problém ktorý tu bol spomenutý pred 8 rokmi big-smile
Fermec 860 r.v. 2002, už som vymenil membránu v čerpadle ktorá ovláda turbo, podávacie čerpadlo a dnes aj turbo a bager stále nevládze. Chystám sa teraz vymeniť olej v prevodovke ale pochybujem že to pomôže.. a potom už asi len merať tlaky na prevodovke, neviem ... Kamarát vraví že upchatý výfuk alebo sanie, ale to si myslím že asi nie


Jozef Šinka

Členem od: 18. 02. 2016
Příspěvků: 9

17. september 2018 22:37:05

Vymenil som olej + filter v prevodovke a nepomohlo..
Dnes som meral tlaky na spojke a mam tam 14 bar (vyhovujúce) a na hydromenici len 4,5 bar (ma byt 6,5 - 7,5 bar) ale mechanik povedal že stále neni iste či je zlý hydromenic


Fox Terex

Členem od: 17. 10. 2018
Příspěvků: 11

13. december 2018 02:18:10

Zdravím všechny mistry v oboru Stavební techniky od Mechaniků po Strojníky a naopak happy.
Pokud budete nahánět jakýkoliv Servisní manuál,katalog,návod k obsluze nebo diagnostický software,jsem Vám v takovémto případě k dispozici.
Dokážu nabídnout dokumentaci či software "téměř" jakéhokoliv výrobce a modelu.
V případě zájmu jsem k dispozici na emailu : terex.stroje@gmail.com
Jinak Přeji Všem raději bezporuchový stav a mechanikům pevné nervy happy
S Pozdravem Fox


Marcel D

Členem od: 25. 07. 2018
Příspěvků: 3

08. január 2019 21:38:55

Zdravím, nestalo se někomu u Fermecu 860, že v případě zařazené jedničky - rychlosti se bagr ani nehne, od 2-4 normálně jede, žádné jiné problémy nejsou. Díky za případné info.


Přidat příspěvek k tématu

Garance spokojenosti iDig
reklama