Téma: TATRA 813

Autor

Správa


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15. 12. 2009
Příspěvků: 367

13. marec 2012 16:06:40

pro damco daneko : TT Drnovice bývá každý rok-možná pojedu také.A jinak Drnovice jsou troje. Pozor TT se jezdí v Drnovicích u Blanska Kraj jihomoravský! GPS 49°28'10.043"N, 16°32'21.665"E

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

15. marec 2012 20:17:24

žlutou 813 mam vyfocenou je to z mohelnice


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

15. marec 2012 20:33:23

813


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

15. marec 2012 20:34:19

813


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

15. marec 2012 20:35:10

813


Petr Hrabina

Členem od: 19. 06. 2009
Příspěvků: 23

31. marec 2012 11:55:52

Tatra 813 NTh 4x4 + Goscha


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15. 12. 2009
Příspěvků: 367

02. apríl 2012 20:32:57

to Petr Hrabina

tuhle vidím poprvé,akor v úpravě 4x4 vím že se vyráběly ve verzi 6x6 nebo 8x8 ale 4x4??
nevíš o ní více?

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

02. apríl 2012 20:55:39

Pokud si to dobře pamatuju...všechny 813 4x4 byly vyrobeny jako tahač návěsů...v Kopřivnici prý byli tenkrát tou myšlenkou natolik posedlí,že v předsériové výrobě prý vyrobili malou sérii čtyřkolek...a když tehdejší mocní rozhodli,že NT Tatra nebude hledalo se rychle různé řešení jak naložit s předvyrobenými podvozky...aby to někdo neodskákal bylo nutné pro ně najít použití...drtivá většina posloužila jako podvozek pro autojeřáb,ale krom toho vznikla obrovská spousta různých protypů....od třístraného sklápěče přes popeláře až po fekál...a některé z nich byly požity i jako tahače přívěsů a potahovaly i letadla na Ruzyňském letišti a pod...po vysloužení se stal opět předmětem nejrůznějších úprav...místní kolotočáři například před lety kopili vysloužilý autojeřáb,vršek prodali do šrotu a postavili z něj malý valníček,který složil zároveň jako tahač kolotočového vybavení...


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

08. apríl 2012 15:47:33

Souhlas,
kolotočáři nejvíce milují staré tahače návěsů, odmontují točnu, namontují krátkou valníkovou korbu a po přetypování s tím tahají několik přívěsů, aby se vešli do limitu délky soupravy ( kolik to je...pro 2, 3 - x přívěsů? ).
Občas se jim takhle podaří vytvořit docela pěkné krátké auto.


Petr Hrabina

Členem od: 19. 06. 2009
Příspěvků: 23

11. apríl 2012 20:05:04

Jan Kučera: co bys chtěl vědět?


Jaroslav Maurer

takto jsem začinal
Členem od: 22. 03. 2011
Příspěvků: 63

15. apríl 2012 18:57:58

Na podvozku TATRA 813 NTH 4x4 se ve Slaném dělaly AD 125 a už tenkrát to bylo vzadu na měchách.

Strojník kolových automobilních a pásových rypadel
Jeřábník s praxí na AD-28,AD-20,AV-14,AV-15
a nově RT - ZZ


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

15. apríl 2012 20:16:51

Ano ty měchy byly vyvynuty právě pro tahače návěsů....


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

18. apríl 2012 11:23:21

krbyčka vod sirek


Danny Ko.

DANNY
Členem od: 20. 08. 2007
Příspěvků: 925

12. máj 2012 21:39:23

Pane Kučero, jak to vypadá s truck trialem v Mohelnici, budete se učástnit jako řidič?

http://danny46.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/dannyheavymachinery


damco daneko

Členem od: 12. 02. 2008
Příspěvků: 179

13. máj 2012 09:39:43

. Mohla byt T-813 ako 30 t zeriav?Niekde na nete som to videl,ale sa mi to nezdalo


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

13. máj 2012 13:28:04

(foto z netu)
(foto z netu)

Řek bych,že tohle je největší jeřáb montovaný na podvozek T 813 je to AD 350...bližší info nevim....


damco daneko

Členem od: 12. 02. 2008
Příspěvků: 179

13. máj 2012 14:55:46

JOZEFE TY SI PROSTE JEDNICKA. PRESNE TOTO SOM VIDEL.


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15. 12. 2009
Příspěvků: 367

17. máj 2012 22:20:21

Danny Ko.

nejspíš ano,jen musím zjistit kdy se jede. jelikož jsem si sehnal novou tatru 815 8x8 VVN,takže ji chci vyzkoušet.pokud tam budeš a já taky,tak mě poznáš- je zelená,jelikož je vojenská. je to klasický valník s plachtou
viz obr.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Danny Ko.

DANNY
Členem od: 20. 08. 2007
Příspěvků: 925

18. máj 2012 07:53:14

Pane Kučero jede se již tento víkend 19-20.5., tak doufám, že to stihnete!! Jedu tam v sobotu, tak se po vás určitě budu dívat.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06. 01. 2008
Příspěvků: 391

18. máj 2012 19:03:34

Pane Kučero, slíbil jste mi fotky toho motoru V14 z Tatry 816 12x12, bude z toho něco?


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

damco daneko

Členem od: 12. 02. 2008
Příspěvků: 179

28. máj 2012 20:55:43

Co poviete chlapi kto resp.co ma lepsiu priechodnost v terene T-813alebo T-815 osemkola?


Martin Horáček

Členem od: 25. 12. 2010
Příspěvků: 95

28. máj 2012 23:47:37

damco daneko fajn dotaz!
Předně je třeba porovnávat stejné se stejným, tedy 8x8 a vojenské verze s reduktory, stejné vzorky pneu, zátěž atd. Mám je v garáži obě dvě a o třídu vyhrává 813. Neumím přesně popsat čím to je, ale je to tak. Samozřejmě jsou zde objektivní faktory jako delší rozvor u 815 mezi 2. a 3. nápravou. Nicméně T813 více padne do ruky, více to auto cítíte a lépe a dříve tak odhadnete jak se v extrémní situaci zachová. Kdežto v 815 sedíte nahoře v kabině jako na vyhlídce, na vzduchové sedačce a v relativním tichu a někde pod vámi se něco děje. Přirovnávám to k jízdě autobusem. Pro 815 zase hraje velká výkonová rezerva.
Pak jsou tady ještě ryze subjektivní věci, které mě osobně vadí, jako třeba zapínání uzávěrek - T813 má velké kolébkové vypínače na každou uzávěrku a na každou zvlášť je kontrolka. 815 má jedno hejblátko pro mezinápravové uzávěrky a jedno pro nápravové, k tomu dvě kontrloky. No jako když zapínáte mlhovku big-smile. Zkrátka, když už neslyšíte jak tam uzávěrky padají, tak musíte alespoň cvaknout pořádným vypínačem happy


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15. 12. 2009
Příspěvků: 367

30. máj 2012 22:34:52

Danny Ko: takže mohelnici jsem prošvihl,ale to nevadí. pojedu příště.Na kterj TT ještě pojedeš,že bych tam jel tedy také??

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15. 12. 2009
Příspěvků: 367

30. máj 2012 22:43:51

Vyproš´tovací BVP -VPV
Vyproš´tovací BVP -VPV

Miroslav Stuchlík : zatím to nemám,jelikož jsem zkurvil podval,takže spravuju podvala a nemám na 816ku čas.Krom toho se mi dostao do rukou OT 90(BVP) s přidřeným motorem takže ho chci také spravit-jelikož tohle befko nemám(je to vyprošťovák) .Ale jakmile se dostanu k té tatře hned sem foto přidám.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Luděk Hurych

Členem od: 30. 05. 2010
Příspěvků: 247

31. máj 2012 05:50:17

Jan Kučera -

Dne 5.5. 2012 jsem byl v Přelouči na Tank Power Show a měl jsem možnost se podívat do jedné z ohrad, kde skladuje Excalibur Army vyřazenou vojenskou techniku. Měli tam odhadem asi 60 ks OT-90 ("Havlův tygr"blunk, s demontovanými věžemi.
V dalších ohradách mají např. kanónové houfnice vz. 77 Dana, tanky, ruskou kolovou techniku, spoustu T - 813 s mosty a pontony, podvozky jsou ale většinou ve špatném stavu.
ND prodávají jak nové, tak určitě je i možnost sehnat něco z demontovaných kusů. BVP se mi líbí jednak svými opravdu neuvěřitelnými schopnostmi v terénu, taky pohledy pod dekly jsou pěkné - jako letadlo, žádné páskované spoje jako obyčejná auta, hadice se šroubeními, jištěné spoje....
Nešetřilo se na nich.
Udělalo to tam na mě velký dojem, ta představa, co to všechno stálo jako nový a teď to půjde nejspíš do šrotu, kromě pár kusů, co si koupí fandové a sběratelé....
Divím se, že se to nepodařilo včas, ještě v přijatelném stavu, prodat někam do Afriky nebo Jižní Ameriky, na ty jejich místní půtky by to tam stačilo.


Danny Ko.

DANNY
Členem od: 20. 08. 2007
Příspěvků: 925

31. máj 2012 20:19:03

Odstoupení kvůli vysypanému reduktoru
Odstoupení kvůli vysypanému reduktoru

Zdravím pane Kučeru, no bedlivě jsem vás tam hledal, ale nikde nic... Přemýšlím, že bych zajel v srpnu i na Kunštát, tam jsem ještě nebyl, tak trochu se tam porozhlédnout. No jinak letošní Mohelnice nic extra teda, chyběla tomu dravost, všichni ty sekce(až na vyjímky) jezdily na vyšší volnoběh, černej kouř jsem tam viděl letos snad jen jednou....
Má galerie z Mohelnice: http://danny46.rajce.idnes.cz/TRUCK_TRIAL_Mohelnice_2012/


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

04. jún 2012 20:19:06

koukal sem na to z druhy strany


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

04. jún 2012 20:20:53

ješte jedna na boku


jan k

jan k
Členem od: 16. 08. 2008
Příspěvků: 434

Petr Hrabina

Členem od: 19. 06. 2009
Příspěvků: 23

08. jún 2012 19:19:40

Setkání


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

Michal P.

Členem od: 15. 08. 2012
Příspěvků: 2

15. august 2012 21:41:09

Jak se prosím pohybují ceny T813 8x8 s dlouhou kabinou? Rád bych získal představu předtím, než bych v budoucnu pořizoval.

Díky,
Michal


Martin Horáček

Členem od: 25. 12. 2010
Příspěvků: 95

15. august 2012 22:48:25

Danuš happy


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

16. august 2012 06:50:23

Výše je odkaz na inzerát.....tam se dá přečíst příklad ceny....160tis...
Martine kdepa se dá vidět Danuška v nezvykle světlé barvě?


Martin Horáček

Členem od: 25. 12. 2010
Příspěvků: 95

19. august 2012 15:02:25

Krátká kabina do 200, dlouhá kabina do 300tis. Problém je dnes spíš vůbec nějakou sehnat, protože všechno už je rozmlácený na triálech.
Dana je normálně zelená, foťák v mobilu to trochu zkreslil. Ale je fakt, že vrchní lak je od vyšisovanej od sluníčka. Během několika týdnů dostane novej kabát.
Chystáme statické i dynamické muzeum na jižní moravě. Jak bude v provozu, tak to sem také hodím. Zatím třeba takhle...


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01. 04. 2010
Příspěvků: 1724

19. august 2012 20:22:44

Tak jak to bude hotové rád přijedu blunk

S tou barvou...vzpomínám,že když jsem sloužil jako v.z.s.,některý auta byly škaredě vybledlý....a jiný celkem "držely"...mám dojem,že origo ruský lak na zilech,gazech a uazech slunku odolával daleko líp než ten československý.....


Roman Prchal

Roman Prchal
Členem od: 27. 01. 2008
Příspěvků: 906

30. september 2012 18:21:35

tatra dino je to sice 815 ale paradni


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15. 12. 2009
Příspěvků: 367

30. september 2012 19:47:42

ten jezevčík je docela zajímavý. Na tatru dost netradiční pneu. předpokládám že to slouží na přepravu těch trubek aby nemuseli jezdit s podvalem.Je to tak? vidím to poprvé takže nevím účel.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení